Je mnoho společností, které nemají své vlastní marketingové oddělení, protože by se jim to nevyplatilo, proto využívají služeb marketingových firem. Zkrátka si koupí službu, která jim dává marketingový plán, strategie, ale také jim pomáhá s plánováním a realizací marketingových akcí, různých strategií a podobně.
Dnešní marketing se velmi orientuje na internet a sociální média, kde se lidé nejvíce pohybují, tak mají společnosti možnost a šanci se zviditelnit. Jde o služby SEO optimalizace, zřízení a obsluhy účtů na sociálních sítích, linkbuilding a další aktivit, jako je například reklama typu PPC, kdy zákazník, tedy firma platí pouze za prokliky na jejich internetové webové stránky.
Marketingové firmy nabízejí služby od návrhu, až po realizaci marketingových strategií jejich obnovu a péči o ně. Oblast internetového marketingu je velmi populární a velmi dynamickou záležitostí, která se neustále vyvíjí, používají se zde nové a nové nástroje, strategie i způsoby, jak na sebe upoutat pozornost. Každý rozumný obchodník či společnost, která chce n trhu uspět, si toto uvědomuje a věnuje velkou část prostředků vyhrazenou pro propagaci oblasti internetového marketingu, ale ti nejchytřejší nezapomínají ani na klasičtější cesty marketingu, jak si získat zákazníky či klienty.
Klasickými marketingovými nástroji jsou myšleny obrazové a zvukové reklamy v rádiích a televizi, billboardy, reklamní letáky, cedule a další.
Cena marketingových služeb se odvíjí od kvality a zkušeností marketingové firmy, požadavků i hloubky poskytovaných služeb, proto se nevyplatí výběr marketingové společnosti poskytující marketingové služby podceňovat. Nikdo nechce vhodit nemalé finanční částky za službu, která mu nepřinese zamýšlený výsledek. Stejně jako když si chce hospodář nadojit mléko, nepořídí si husu, ale krávu.